sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

Testineulontaa

Eräs kaverini suunnitteli lapasohjeen ja pyysi minua testineulojaksi. Suostuin tietenkin heti, testineulonta on mukavaa ja lapasia on tullut aika vähän neulottua (ja itseasiassa olen tainnut kaikki aiemmat lapaseni tehdä ihan vaan "peruslapasina").


Periaatteessa ohje oli helppo. Oma pää vaan jumitti vähän turhan kanssa. Joten ensimmäinen lapanen sisältää pari virhettä. Ei sitä kukaan huomaa... :D Muutamat keskustelut käytiin suunnittelijan kanssa, kun yritettiin takoa tarkoittamaamme asiaa toistemme päähän. No ei, vähäsen vaan.


Lapasia oli todella kiva neuloa. Tykkäsin mallista ja lanka oli kiva. Aika innokkaasti näitä neuloinkin, taisivat valmistua lapanen/päivä miinus peukalot.

Neuloin myös ensimmäistä kertaa lapaset magic loopina pyöröillä. En ollut varma 3,5 mm pyöröjeni sijainnista - tai siitä, omistanko edes sellaisia.

Lapaset on hitusen tiukat minulle, mutta minulla on aika tiukka käsiala.


Malli: Ruoho ja varpu
Lanka: Malabrigo Yarn Merino Worsted, väri Nostalgia
Puikot: 3,5 mm pyörö
Langankulutus: Noin 60 grammaa


Suosittelen kaikille, kunhan ohje tulee jakoon! :)

PS. Kuten näkyy, meille tuli uusi kamera!


PPS. Ohjelinkki laitettu.

2 kommenttia:

  1. Kivat lapaset. Tuo pintaneule vaikuttaa jännälle. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään kans tosi paljon. :) Suosittelen neulomaan!

      Poista

Kommentit ovat tervetulleita! :)