sunnuntai 20. marraskuuta 2016

Zilver

Sain taas pingotettua yhden odottamassa olleen huivin. Olen tässä saanut jotain neulottuakin valmiiksi, mutta koska joulu lähestyy niin kyseessä on hyshys-neuleita. :)

Tämän langan sain kaveriltani, minulle entuudestaan tuntematon lanka oli silloin. Huivin tein heinäkuussa.


Lanka oli aivan ihana neuloa, ainut miinus oli se, että langassa oli solmu. Mutta toisaalta, vain yksi solmu. Onhan noita lankoja, joissa on jopa useampia. Tässä langassa se ei sentään värinjuoksuihin vaikuttanut.


Veikkaan, että tästä huivista tulee tämän talven lempparihuivi. Mulla on kasapäin huiveja (jännä juttu), mutta jumitun aina käyttämään jotain tiettyä.

Tarttisin jonkun taitavamman kuvaajan kuvaamaan mun neuleet, oon niin onneton tässä puuhassa. :D

Malli: Zilver, ilmainen huiviohje Ravelryssä
Lanka: Piratenwollen Sockenwolle 4-fach
Puikot: 5 mm pyörö
Langankulutus: Noin 95 grammaa, neuloin vähän ohjetta enemmän saadakseni koko langan käytettyä.

Mua vähän jännittää, olen aloittanut "kevytyrittäjyyden" ja tehnyt ensimmäisiä sukkia myyntiin. :) En ole vielä toimittanut yksiäkään enkä saanut siis palkkaakaan. Itseasiassa kahdet sukat samalle maksajalle on vielä tekemättä, toimitan kaikki yhdessä.

Mietin pitkään, miten hoitaisin sukkien myynnin, yleensä en ole suostunut tilauksesta tekemään. Neulomisesta vähemmän tietävät tutut aina sanoo, että nääh niitä tarvii verottajalle ilmoittaa, mutta haluan toimia tässä asiassa oikein. Koska käyn kuitenkin kokopäivätöissä ihan muulla alalla niin aikaa neulomiseen ei kauheasti ole, joten niin paljoa en ehdi neuloa myyntiin, että minusta tulisi varsinaisesti alv-velvollinen, mutta erään palvelun kautta hoidan nyt laskutuksen ja palvelu/firma hoitaa alv:t, työeläkemaksut jne. Ja ottaa toki itselleen tietyn prosenttimäärän laskusta. Rikastumaan tällä puuhalla ei kyllä pääse. :)

PS. Muistakaahan, että Lanka Puikoilla on nykyään myös Facebookissa. Rohkeasti tykkäilemään, päivitän sivustoa useammin kuin blogia. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ovat tervetulleita! :)