sunnuntai 21. lokakuuta 2012

Perussukat - aina ei voi onnistua

Vaikka olen sukkia neulonut monia pareja, aina ei perussukatkaan onnistu.

Eräs tuttuni joskus laittoi linkin Schoppel-Wollen Flying Saucerista. Heti silloin innostuin langasta, mutta hillitsin itseni ja tilasin sitä vasta jokunen aika sitten. Päätin heti, että langasta tulee ihan perusvillasukat.




Aloitin nämä ensin tyylillä 2 sukkaa kerralla varpaista aloittaen, mutta hermot siinä meni, joten purin alut ja aloitin ihan normaalisti (magic loopilla) varresta, yhden kerrallaan.


Lanka näytti kivanväriseltä, mutta jotenkin olen kuitenkin pettynyt lopputulokseen. Odotin... enemmän. Selkeämpiä noita kuvioita.


Jalkateriin ei juurikaan kuviota edes tullut. Isommassa koossa olisi ehtinyt tulemaan. Nämä kun ovat jopa minulle liian pienet! Ja itselleni siis yritin tehdä... Oma jalka on noin 36,5-37. Kantapääkin jäi aika matalaksi, mikä lie siinäkin käynyt.

Jonnekin uuteen kotiin nämä lähtevät jotakin kautta.


Malli: Perussukat, vahvistettu kantapää, silmukoitu kärki
Lanka: Schoppel-Wolle Flying Saucer
Puikot: 2,5 mm pyörö
Langankulutus: Noin 62 grammaa


Myös toiset sukat ovat valmiina, mutta ne esitellään... joskus. Lahjasukat. ;) 
Puikoilla on keskeneräisenä ihana villatakki, joka sisältää myös paljon virheitä, mutta luotan siihen, ettei sitä huomaa... :D

4 kommenttia:

  1. Minulla on kans menossa melkoiset purkusukat. Vähän väsyneenä saa yllättävän monta virhettä. Olisivat lahjaksi mutten tiedä ilkeänkö antaa kun tuli niin selkeitä virheitä, grr!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon niin laiska purkaja... Etenkin kun noissa oli molemmat sukat jo valmiina, kun huomasin, että on liian pienet. Kannattas vissiin joskus sovittaa.

      Poista
    2. Sama vastenmielisyys minullakin purkamiseen- koko työ hukassa! Mutta sitten ärsyttää ne virheet...

      Poista
    3. Joo välillä pitää purkaa ihan surutta vaan kokonaan.

      Poista

Kommentit ovat tervetulleita! :)